Empreses - Formació professional dual
Amb l'objectiu de donar resposta a les necessitats del mercat laboral, la formació professional dual aposta per augmentar la col·laboració entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu dels alumnes.
Actualment un nombre significatiu d’empreses participen en el nou model de formació professional dual, fent possible que els alumnes puguin compatibilitzar la formació als centres educatius amb la formació en entorns laborals reals.
Aconseguir la implantació d'aquesta modalitat de formació revertirà, sens dubte, en la millora de la productivitat i l'ocupació al nostre país.
Les principals sortides professionals són:
Gestió i supervisió del muntatge i manteniment d'instal•lacions elèctriques en l’entorn d'edificis.
Desenvolupament de projectes d'instal•lacions elèctriques en l’entorn d'edificis i amb finalitats especials.
Gestió i supervisió del muntatge i manteniment de xarxes elèctriques de baixa tensió i enllumenat exterior.
Mòduls professionals | Hores màx-mín | HLLD | Unitats Formatives | Hores Mín | Codi |
---|---|---|---|---|---|
Tècniques i processos en instal·lacions elèctriques. | 198 | 33 | UF 1: Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques en edificis | 87 | 1 |
UF 2: Muntatge d’instal·lacions elèctriques especials. | 30 | ||||
UF 3: Tècniques de muntatge de xarxes elèctriques. | 24 | ||||
UF 4: Tècniques de muntatge d’instal·lacions d’enllumenat exterior. | 24 | ||||
Tècniques i processos en instal·lacions domòtiques i automàtiques. | 231 | 33 | UF 1: Automatització industrial cablada | 68 | 2 |
UF 2: Automatització industrial amb autòmats programables. | 55 | ||||
UF 3: Instal·lacions automatitzades en habitatges i edificis | 75 | ||||
Configuració d’instal·lacions elèctriques. | 264 | 22 | UF 1: Configuració d’instal·lacions elèctriques en edificis | 88 | 3 |
UF 2: Configuració d’instal·lacions elèctriques especials | 88 | ||||
UF 3: Configuració d’instal·lacions d’enllumenat exterior | 33 | ||||
UF 4: Configuració d’instal·lacions solars fotovoltaiques | 33 | ||||
Configuració d’instal·lacions domòtiques i automàtiques. | 132 | 22 | UF 1: Configuració d’instal·lacions automatitzades en habitatges i edificis | 82 | 4 |
UF 2: Configuració d’automatismes industrials amb autòmats programables | 39 | ||||
Documentació tècnica en instal·lacions elèctriques. | 132 | 22 | UF 1: Documentació gràfica en projectes d’instal·lacions elèctriques | 55 | 5 |
UF 2: Documentació escrita en projectes d’instal·lacions elèctriques | 55 | ||||
Desenvolupament de xarxes elèctriques i centres de transformació. | 132 | 22 | UF 1: Configuració de xarxes de distribució en baixa tensió | 60 | 6 |
UF 2: Configuració de centres de transformació | 50 | ||||
Gestió del muntatge i del manteniment d'instal·lacions elèctriques | 99 | 0 | UF 1: Aprovisionament del muntatge d’instal·lacions elèctriques | 33 | 7 |
UF 2: Planificació del muntatge i del manteniment d’instal·lacions elèctriques | 66 | ||||
Processos en instal·lacions d’infraestructures comunes de telecomunicacions | 99 | 0 | UF 1: Instal·lacions de televisió en edificis | 50 | 8 |
UF 2: Instal·lacions de telefonia i interfonia en edificis | 49 | ||||
Sistemes i circuits elèctrics | 132 | 22 | UF 1: Circuits de corrent altern | 50 | 9 |
UF 2: Màquines elèctriques de corrent altern | 40 | ||||
UF 3: Circuits electrònics | 20 | ||||
Formació i orientació laboral. | 99 | 0 | UF 1: Incorporació al treball | 66 | 10 |
UF 2: Prevenció de riscos laborals | 33 | ||||
Empresa i iniciativa emprenedora. | 66 | 0 | UF 1: Empresa i iniciativa emprenedora | 66 | 12 |
Projecte de sistemes electrotècnics i automatitzats | 66 | 0 | UF 1: Projecte de sistemes electrotècnics i automatitzats | 66 | 13 |
FCT | 350 | 0 | 15 | ||
Total | 2000 | 198 |
Mòduls | Hores Màx. | HLLD |
---|---|---|
Mòduls | Hores Màx. | HLLD |
---|---|---|
Com pots accedir aquests cicles:
Accés: Per accedir cal haver superat el Batxillerat o fet la Prova
d’Accés a Cicle Formatiu de Grau Superior.
Aquest cicle formatiu es desplegarà, ordinàriament, en dos cursos acadèmics.
A aquest efecte es proposa un primer curs més intensiu, perquè durant el segon curs els alumnes desenvolupin elcrèdit de formació en centres de treball. En cas que es realitzi la FCT en el primer curs, no es recomana de començarabans del tercer trimestre.
D’acord amb el que preveu la normativa reguladora de l’FCT, la formació en centres de treball es podrà realitzar tot alternant-la amb les hores lectives o bé d’una manera intensiva.
Distribució de l’horari lectiu ordinari
La distribució de l’horari lectiu es farà de dilluns a divendres, segons les instruccions d’inici de curs
A continuació s’efectua una proposta de distribució dels mòduls
La proposta que es presenta ha de permetre als centres, d’acord amb la plantilla de què disposen, dels espais i delnombre de cicles que imparteixen, organitzar i estructurar el cicle dins del seu horari lectiu.