
Empreses – Formació professional dual
Amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats del mercat laboral, la formació professional dual aposta per augmentar la col·laboració entre els centres de formació professional i les empreses, en el procés formatiu dels alumnes.
Actualment un nombre significatiu d’empreses participen en el nou model de formació professional dual, fent possible que els alumnes puguin compatibilitzar la formació als centres educatius amb la formació en entorns laborals reals.
Aconseguir la implantació d’aquesta modalitat de formació revertirà, sens dubte, en la millora de la productivitat i l’ocupació al nostre país.
Les principals sortides professionals són:
Este profesional ejerce su actividad en empresas, públicas y privadas, relacionadas con los sistemas automáticos industriales, en las áreas de diseño, montaje y mantenimiento de sistemas de automatización industrial.
Mòduls professionals | Hores màx-mín | HLLD | Unitats Formatives | Hores Mín | Codi |
---|---|---|---|---|---|
Sistemes elèctrics, pneumàtics i hidràulics | 132 | 0 | UF 1: Automatització elèctrica cablada | 66 | 1 |
UF 2: Automatització pneumàtica i electropneumàtica | 33 | ||||
UF 2: Automatització hidràulica i electrohidràulica | 33 | ||||
Sistemes seqüencials programables | 165 | 33 | UF 1: Instal·lació i muntatge de PLCs | 22 | 2 |
UF 2: Programació de PLCs | 55 | ||||
UF 3: Disseny de sistemes seqüencials | 55 | ||||
Sistemes de mesura i regulació | 165 | 33 | UF 1: Sensors,sistemes de condicionament i mesura i dispositius d’accionament | 33 | 3 |
UF 2: Sistemes de regulació automàtica | 66 | ||||
UF 3: Sistemes de mesura virtual i adquisició de dades | 33 | ||||
Sistemes de potència | 165 | 33 | UF 1: Configuració d’instal·lacions elèctriques | 44 | 4 |
UF 2: Màquines elèctriques | 55 | ||||
UF 3: Electrònica de potència | 33 | ||||
Documentació tècnica | 99 | 0 | UF 1: Documentació gràfica en projectes d’automatització i robòtica industrial | 58 | 5 |
UF 2: Documentació escrita en projectes d’automatització i robòtica industrial | 23 | ||||
UF 3: Pressupostos en projectes d’automatització i robòtica industrial | 18 | ||||
Sistemes programables avançats | 99 | 0 | UF 1: Sistemes avançats de control industrial | 66 | 6 |
UF 2: Sensors avançats | 33 | ||||
Robòtica industrial | 99 | 0 | UF 1: Configuració de robots industrials | 22 | 7 |
UF 2: Programació de robots industrials | 38 | ||||
UF 3: Manteniment de robots industrials | 17 | ||||
UF 4: Servo accionaments | 22 | ||||
Comunicacions industrials | 198 | 33 | UF 1: Estructures i protocols de comunicacions industrials | 33 | 8 |
UF 2: Sistemes de control i supervisió de processos | 33 | ||||
UF 3: Xarxes industrials | 66 | ||||
UF 4: Sistemes d’accés remot a processos industrials | 33 | ||||
Integració de sistemes d’automatització industrial | 198 | 33 | UF 1: Integració de sistemes d’automatització industrial | 33 | 9 |
UF 2: Muntatge, programació i ajust dels sistemes | 66 | ||||
UF 3: Posada en marxa dels sistemes d’automatització | 33 | ||||
UF 4: Planificació i gestió del manteniment dels sistemes d’automatització | 33 | ||||
Informàtica industrial | 99 | 0 | UF 1: Equips, xarxes locals i entorn Web | 33 | 10 |
UF 2: Programació d’equips i sistemes industrial | 66 | ||||
Formació i orientació laboral | 99 | 0 | UF 1: Incorporació al treball | 33 | 11 |
UF 2: Prevenció de riscos laborals | 33 | ||||
Empresa i iniciativa emprenedora | 66 | 0 | UF 1: Empresa i iniciativa emprenedora | 66 | 12 |
Project | 66 | 0 | 13 | ||
Formació en centres de treball | 350 | 0 | 14 | ||
Total | 2000 | 198 |
Mòduls | Hores Màx. | HLLD |
---|---|---|
Mòduls | Hores Màx. | HLLD |
---|---|---|
Com pots accedir aquests cicles:
Accés: Per accedir cal haver superat el Batxillerat o fet la Prova
d’Accés a Cicle Formatiu de Grau Superior.
Aquest cicle formatiu es desplegarà, ordinàriament, en dos cursos acadèmics.
A aquest efecte es proposa un primer curs més intensiu, perquè durant el segon curs els alumnes desenvolupin elcrèdit de formació en centres de treball. En cas que es realitzi la FCT en el primer curs, no es recomana de començarabans del tercer trimestre.
D’acord amb el que preveu la normativa reguladora de l’FCT, la formació en centres de treball es podrà realitzar tot alternant-la amb les hores lectives o bé d’una manera intensiva.
Distribució de l’horari lectiu ordinari
La distribució de l’horari lectiu es farà de dilluns a divendres, segons les instruccions d’inici de curs
A continuació s’efectua una proposta de distribució dels mòduls
La proposta que es presenta ha de permetre als centres, d’acord amb la plantilla de què disposen, dels espais i delnombre de cicles que imparteixen, organitzar i estructurar el cicle dins del seu horari lectiu.